Sider

torsdag, februar 28, 2013

Kristin - Minikort


Minikort er morsomt å lage, og man trenger heller ikke pynte de så altfor mye for at de skal være dekorative. I tillegg er det en ypperlig måte å få brukt en del restepapir på. Jeg har gått løs på bunken min med restepapir og laget fire minikort i størrelse 4*4. På kortene har jeg brukt ulike gratulasjons-stempler.

På dette kortet har jeg brukt stemplene "Det er din dag i dag" og "Poststempel m/frimerker".

Jeg har stemplet med post-stemplet langs kantene for å gi bakgrunnen litt mer effekt.

 Blomsten er selv-laget og stempeltrykket er stanset ut og limt på toppen.

På dette kortet har jeg brukt stemplet "Gratulerer med dagen 1 linje II". Teksten er stemplet nederstpå mønsterarket.

Mattene er limt oppå hverandre før de ble montert fast på kortet.

På dette kortet har jeg latt tekststemplet "Til deg på bursdagen" være i fokus. Kantene er svertet svart med lys brun stempelpute.

Teksten er stanset ut. Det samme er mattene under sirkelen.

På dette kortet har jeg brukt stemplet "Gratulerer 29 år igjen".

Et godt tips når man skal lage minikort, er å bruke 3D-limputer når man skal lime fast matter eller lag med papir. Dette gjør at kortet får mer dybde og det gir en flott effekt. Her er kortet sett fra siden.



Ingen kommentarer: