Sider

lørdag, november 08, 2008

Alkoholblekk

Alkoholblekk er morsomt - og nesten umulig å planlegge! Det vil si at hvis du lager bakgrunn med alkoholblekket må du vente og se hva som blir til - men det blir som oftest veldig flott. Sprut litt blekk på en filtbit og dabb fargen på glossy kartong. Påfør farge til du har dekket arket - og du må gjerne blande flere farger. Når alt er dekket kan du dabbe med litt Blending Solution (på en filtbil) for å få fargene til å flyte litt mer i hverandre, eller du lar det være som det er! Uansett får du en lekker bakgrunn du kan leke videre med. Du finner nå alle fargene til Tim Holtz Alochol Ink i vår nettbutikk / butikk.

Her ser du noen kort jeg (Anne Bente) har laget med alkoholblekk!

Den røde bakgrunnen er delt i 2 ved å følge de "naturlige" sporene som blekket har laget i arket. Disse "sporene" har jeg også gått over og påført Liquid Pearl.


Bakgrunnen som er stemplet på er laget med alkoholblekk. De små stripene jeg har pyntet med er bruk av resten av arket. Her skal ingenting kastes!


På dette kortet har jeg brukt 2 forskjellige bakgrunnsark (som jeg har laget med alkoholblekk), og delt dem opp i smale striper. Bitene er limt i mosaikkmønster på et dobbeltsidig limark, men smale striper mellom bitene. Når hele mosaikkmønsteret var ferdig drysset jeg gullfarge glitter over slik at glitteret festet seg i de smale stripene!

1 kommentar:

Vibeke sa...

Lekkert!!!