Sider

torsdag, februar 02, 2012

Kristin - Art Journal Dagen er din

Jeg har kastet meg på Art Journal-bølgen og har laget en side hvor jeg har brukt massevis av ulike farger, teknikker og stempler fra Kreativ Hobby. På denne siden har jeg brukt de nye stemplene fra Kreativ Hobby som ble lansert i januar: "Dagen er din", "Det er din dag i dag", "Kaffe-flekker" og "Filmramme grunge".

Art Journal er en scrappetype som består av at man lager kunst-pregede sider omhandlende temaer man velger selv. Ofte kan Art Journal-sider omhandle noe personlig, noe man er opptatt av eller kun være med teknikker man selv vil leke seg med. Mulighetene er mange og alt er lov når man lager Art Journal.

På denne siden har jeg valgt å ha fokus på at hver enkelt dag byr på muligheter og at hver dag er din egen dag. Siden jeg har laget er i størrelse A5.

Etter å ha laget bakgrunnen bestående av bl.a ulike farger Glimmer Mist, har jeg stemplet "Dagen er din" med embossing-stempelpute og deretter embosset med hvit embossing.

Jeg har også stemplet med kaffesøl-stemplet både her og der. Inni den ene stemplingen har jeg limt fast en rund metallpynt.

Jeg har stemplet filmstripe-stemplet flere ganger etterhverandre på det ytterste hvite laget av en serviett. Jeg har deretter klippet den ut og festet den til siden min med Multi-Medium. Resultatet er da at stempelmønsteret synes og selve serviettlaget blir så og si gjennomsiktig.

Jeg har også stemplet med det runde "Det er din dag i dag"-stemplet. Rundt dette har jeg igjen stemplet med kaffesøl-stemplet.

Nederst på arket har jeg tegnet litt med tusj, hatt på Gesso og pyntet med litt tynn skumgummi-plast.

Som du ser er mulighetene mange med Art Journal, og det er utrolig spennende å kombinete materialer og stilarter på disse sidene.

2 kommentarer:

Stine sa...

Hold da op, hvor ser det flot ud! Virkelig godt lavet:)

ing-janeth sa...

Kjempefint! Har lyst til å prøve!:-))