Sider

fredag, oktober 12, 2012

Kristin - Bursdagskort med annen fasong

Nesten alle mine kort er firkantet, men når man først setter seg ned for å lage en annen fasong får man ofte mange ideer om hvordan man kan gjøre ting anderledes. Jeg har laget et kort med en helt annen fasong. Kortet er stanset ut med en Spellbinder-die, men man kan naturligvis bruke alle andre dies eller tegne av en egen mal etter f.eks sjablong eller liknende. På kortet har jeg brukt stemplene "Vintage foto musikalsk engel", "Grunge bård" og "Gratulerer med dagen 1 linje II".


Motivet er stemplet på hvitt papir. Jeg har brukt stempelputene Archival Ink i fargene Coffee og i Black for å stemplet motivet. Jeg har først svertet stemplet med Coffee-fargene, deretter dyttet det nedi den sorte stempelputen før jeg stemplet på arkene. Motivet får dermed en ekstra effekt siden fargen blir en blanding av sort og brun.

Teksten er stemplet på en hvitt ark, før jeg klippet ordene fra hverandre. Kantene er svertet med Cats Eye stempelpute i fargen Chestnut Roan.

Langs kantene på arket har jeg svertet med Distress Ink-stempelputer i fargene Brushed Corduroy og Old Paper. Jeg har deretter stemplet på med kantene oå grunge-stemplet langs kantene for å gi det ekstraeffekt.

Inni kortet har jeg limt fast en enkel tekstmatte. Den er også stanset ut med Spellbinder-die.

Inni kortet har jeg også svertet med stempelputer og stemplet med det samme grunge-stemplet langs kantene.

Ingen kommentarer: