Sider

onsdag, oktober 24, 2012

Kristin - julekort med nye stempler


De nye julestemplene fra Kreativ Hobby falt raskt i smak hos meg og på dette kortet har jeg lekt meg med noen av dem.  På dette vintageinspirerte julekortet har jeg brukt stemplene "Stjernedryss", "Varme juleønsker", "Bakgrunn julesanger" og "Vintage foto - musikalsk engel". Stemplene er brukt som dekor på kortet - som er Ukens Tips her i bloggen.


Jeg har brukt maskeringsteknikk for å lage motivet. Først stemplet jeg på fotostemplet. Jeg påførte først brun stempelsverte og så svart før jeg stemplet det på. Det får da litt mer sjatteringer i fargene. Jeg stemplet så motivet på en gul post it-lapp, klippet ut motivet og festet denne lappen oppå mitt stemplede motivet. Deretter stemplet jeg med tekst-bakgrunnen. Kantene rundt englen er etterpå svertet med Distress Ink stempelpute i fargen Antique Linen.

Teksten er stemplet rett på bakgrunnen. Langs kantene har jeg stemplet med stjernestempel og poststempel for å gå det hele mer effekt.

Noen av stjernene har jeg embosset med kobberfarget embossing for å gi bakgrunnen mer dybde og liv.

Inni kortet har jeg laget en enkel hvit matte som jeg har stemplet med de samme stemplene langs kantene og deretter svertet med stempelpute.

1 kommentar:

Karen Elise sa...

Takk for en god ide! Stempler er bestilt, og denne typen maskering skal prøves!
~Karen Elise~